Achtergond en missie 

Mannen maken graag grappen over seks, maar over de persoonlijke kanten wordt niet vaak geluld. Dingen als jaloezie, fantasieën, onzekerheden over je lijf, prestatiedruk, grenzen, intimiteit, geilheid en liefde. 

Daarom bedachten Circus Andersom en Brouwerij Oersoep Leuterbier: Een hartverwarmend blond bier dat spraakwater, ijsbreker én breekijzer is voor bevrijdende gesprekken over seks.

 Van Penis Dialoog naar Sexpack 

Sexpack komt voort uit Penis Dialogen, een project waar Circus Andersom al enkele jaren aan werkt. In Penis Dialogen onderzoeken we hoe we de dialoog tussen mannen over de meerdimensionaliteit van seksualiteit kunnen oefenen. Hoe bieden we een veilige bedding voor elkaar zodat ook onze kwetsbare kanten aan het licht mogen komen? Hoe creëer je veiligheid rondom geiligheid? Waarom praten mannen doorgaans makkelijker met een vrouw dan met een man over seks? Wat is gezonde seks? En hoe verhouden seks en liefde zich tot elkaar? Hoe kunnen we er samen voor zorgen dat de wereld een seksueel veiligere, gezonde wereld wordt? Met minder geweld tegen vrouwen, seksueel misbruik van minderjarigen en minder homogeweld?

Waarachtige gesprekken met mannen over seks maken de wereld veiliger, gezonder èn leuker! Met Sexpack maken we dit gesprek toegankelijk voor een breed publiek, zodat goede gesprekken over seks straks alomtegenwoordig zijn. 


Sexpack Leuterbier is een initiatief van Circus Andersom x Brouwerij Oersoep. 

Team Circus Andersom: Esmé Calis (productieleider), Nikki Loef (grafisch ontwerp), Martijn Engelbregt (initiatiefnemer), Linda Koene (zakelijk), Allard Medema (workshops) en stagiaires Max Rijkers (concept), Alieke Geerts (social media), Linda Huijbers (grafisch), Rianne Beijersbergen (campagne) Harrolf Staal (strategie), Ies van Bussel (grafisch), Marije Drost (redactie), Olivier Groutars (moving images).

Team Brouwerij Oersoep: Danny Smink (marketing manager), Kick van Hout (directeur) en Sander Kobes (Brouwer)

Leuterspel wordt mogelijke mede gemaakt door Mondriaan Fonds, VriendenLoterij Fonds, Project Idols en zal mede voortkomen uit een ontwerpuitdaging van het Openbaar Ministerie, georganiseerd door What Design Can Do, in samenspraak met Emancipator.

Met ruimhartige medewerking van Scato van Opstall (marketing en tekst), Machteld van Barchjansen, Judith van Heems, Kevin Canales (promotiefilm), Marije Lieuwens (publiciteit), Stijn Schenk, Jens van Tricht en Hannah Mars.

Verder ruimhartige dank aan: Taverne Bergen, Tjerk Lerou, Hans van de Vlis, Roelandt van Ierssel, Ivo de Boer, Peter Asbeek Brusse, Merlijn Dielemans, Jan en Hessel Engelbregt, Johan Beilschmidt, Pim Loef, Jilles Oudshoorn, Hans Vlaskamp, Daan de Waal, Ivo Loef, Juul Martin, Leendert Martijn, Frank, Jacob Schipper, Eric Winder, Bart van Rosmalen

© 2021 - 2022 Sexpack.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel